Featured Post 1

Featured Post 1

Featured Post 2

Featured Post 2

"Apabila kita dilahirkan,

Kita menangis orang lain gembira,

Berusahalah apabila kita mati kelak,

orang lain menangis tapi kita masih mampu tersenyum"

(Hamka)

:: Set Joran Baru " Blue Surfer "

Sunday, April 25, 2010


Alhamdulillah... pada 24/04/2010 tercapai juga hasrat untuk memiliki set joran yang memang sesuai untuk digunakan bagi memancing di laut di kedai kat ulu Tiram. Nama kedai tu apa ntah, tempat ni dicadangkan oleh Nua. Mula - mulanya berkira juga hendak membelinya, tapi dikuatkan juga semangat yang berkobar - kobar tersebut... (Ni klu tau kat tunang ni...mampuih...huhu..pasti x baginya).

Pilih punya pilih berkenan jugala rod jenama DAM buatan Germany, JIG 561-SPINN, TC30 carbon...tawar punya tawar dapatla harga dalam RM90.


Bab nak pilih mesin ni memang lama...target mesin nak cari yang 10000 tagi harganya mak aih mahal betol... penat si apek tu bagi cadangan tak juga berkenan. Tapi yang aku puji pasal apek ni xdela dia fedup dengan kerenah pelanggannya...siap suruh aku duduk dan fikir lagi...nila sikap yang perlu ada pada peniaga - peniaga melayu.. tengok kedai apek ni, ramai je yang datang... Last - last tertarik gakla pada mesin ni jenam surf chief, relix, 10000, 5 ball bearings, 4.9:1 gear ratio..RM85...Apek tu cakap the best price tu..x taula...tali lak pasang yg 50lbs untk 25kg...yg uniknya...wane tema joran ni adalah wane biru...sbb tu dinamakan sebagai "blue surfer"...ske2 aje..hehe


::Ni la gambaran penuh "Blue Surfer"::


X SIAP LAGI NI...NANTILA UPDATE BALIK...

1 comments:

{ alicethomas } | July 8, 2018 at 10:07 PM said...

Very nice blog, thanks for this post and I have some special things for you. If you are finding something to relax, coloruid 2; cool math games b cubed will be my best recommendation for you. Let’s play and get more deep relaxation!
Beside, you can try sushi games . Now, you can completely play this addicting fun game on your mobile. Have fun!!!!

Post a Comment

:: Renungkan ::

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah"

Popular Posts


Total Pageviews

 

Copyright © 2010 Bicara Cyber • Design by Dzignine
Tower Defense GamesGame Video Recorder